Home
Ostatní

Mail

Zvírotice - minidovolená u Xsajťáka

Manžel mě pověřil napsáním článku o našem výletu do dalekých Zvírotic, vzhledem k jeho pracovnímu vytížení a více než intenzivní přípravě na závody ve Skutči, jsem musela odložit naši dcerku Zuzajdu a něco vymyslet. Pozvání na Slapy od Honzy Majera alias X-sajťáka mě poněkud zaskočilo, protože cestovat s tříměsíčním a poměrně vzteklým dítkem není jen tak. Na druhou stranu, musí si zvykat.

Pohoda pod Ořešákem Malebná krajina okolo Sedlčan Čekání až Šapitó s Xsajťákem odstartuje

Ve středu večer jsme se tedy rozhodli, že další den vyrazíme brzy ráno, abychom se vyhnuli příšernému vedru, samozřejmě se nezadařilo a po D1 směrem na Prahu jsme šustili zrovna přes poledne. Náš Ford byl narvaný po střechu, takže pokud si pořídíme další miminko, budeme muset zakoupit s ohledem na Mišovy objemné koníčky (krosna s padákem) také větší auto. Vedro bylo ohavné, ale posilovalo nás očekávání hezkých zážitků (hlavně letových).

Sluníčko už bylo nízko nad obzorem Jeden z mnoha oblouků Slapské přehrady Zvírotice

Těsně před koncem cesty jsme se v Sedlčanech stavili na výborný oběd a Miša vysílal starostlivé pohledy směrem k černící se obloze. Kolem se totiž stahovaly pěkně nadité bouřkové mraky. Konečně jsme dojeli do Zvírotic, našli pěkný domeček a v něm velmi příjemné hostitele - Xsajťák ovšem zrovna nebyl doma, takže se o nás zatím starala Lucka s Járou. Jakmile Honza dorazil, usedli s Mišem před monitorek a přepečlivě sledovali odborné meteoservery, aby alespoň na jednom našli info, že bude LETOVO. Nebylo - hned po našem dojezdu totiž začlo pršet a nepřestalo až do večera.

Křepenice Nová Živohošť na obzoru Osada Kasárna

Hoši byli velmi zklamaní (přinejmenším se tak tvářili) a stále se navzájem přesvědčovali, že další den to bude na jistotu. Večerní táborák zhasil déšť, takže mě ani nemrzelo, že musím uspávat Zuzajdu. Ráno se však počasí opět netvářilo, takže chlapci zase strávili část dopoledne před notebookem, aby něco zjistili. Obdivovala jsem jejich nezdolné přesvědčení, že dnes někam odletí. V poledne jsme vyjeli na oběd do osamělého hotýlku v Hrazanech, kde se oběma hochům zdálo počasí stále lepší a lepší, ačkoli mraky kolem se tvářili úplně jinak. Po návratu to přece jen vypadalo, že jim to fakt vyjde a polétají, takže Miša vyházel obsah auta a vcelku rychle se nachystali.

Nová Živohošť Vodní Kebule bude asi zalezlej někde hluboko pod vodou - spousta rekreantů, kolotoče - hluk který je slyšet i přes motor krosny Hotel Hrazany - móc dobrý obídek :o)

Xsajťák měl připravených několik variant startovaček a několik variant přistávaček, ovšem Mišovi se některé (jako obyčejně) vůbec nezdály. Nakonec vybrali moc pěknou louku u lesa a oba dva velmi krásně odstartovali. Miša napoprvé, dokonce dřívě než Xsajťák (který těsně před startem zjistil, že nemá palivo). Celou akci jsme společně s Luckou, Járou a miliónem much sledovali se Zuzajdou z povzdálí (mám však pocit, že tatínkův nádherný barevný padák a komickou výstroj měla celkem na háku).

Křepenice Šapitó ve stratosféře Xsajťák vybral krásnou startovačku

Oba borci polétali asi hodinku a opravdu nevím kterým směrem (akorát Miša byl na Živohošti), zamávali nám nad zahrádkou a zmizeli neznámo kam. Přistáli prý také krásně (což už jsme neviděli, ale zřejmě to dle fotek bude pravda), ve vzduchu se vzájemně fotili a až na nějaké turbulence bylo všechno naprosto skvělé.

Ták pěkně vysunout podvozek... ...podrovnat a přibrzdit... ...a krásně přistát.

Xsajťák si hned po návratu brousil zuby na další letový výlet v sobotu ráno, ale na Mišovi bylo vidět (už ty výmluvy znám), že to asi neklapne. Prý se raději vyspí a s jedním letem je absolutně spokojen. Večer se navíc přecpal grilovaným masem (stejně jezdí na většinu akcí kvůli jídlu), takže bylo jasné, že je po létání.

Xsajťák přistál tam kde startoval a to je velký důvod k radosti :o) Voda byla krásně teploučká... ...ale přesto na nás bedlivě dohlíšel plavčík Jára

V sobotu jsme se vypotáceli z postele celkem pozdě a po výborné snídani vyrazili k vodě, kde jsme strávili celé dopoledne až do neméně výborného oběda. Poté Miša narval do auta všechny naše věci (evidentně ztloustly), rozloučili jsme se s hostiteli a vydali se na zpáteční cestu. Zuzajda ji prakticky celou prospala a já též, takže jsme ani nevěděly o malém dramatu, kdy to vypadalo, že nám dojde palivo. Nedošlo.

Naše roztomilé Zuzle Plážový Playboy Zuzle už skoro plave

Ve Zvíroticích bylo překrásně a to nejen díky úžasnému prostředí (hlavně v zahradě pod ořešákem), ale zejména díky vlídnému přijetí Xsajťáka a jeho blízkých, kteří nám podstrojovali jako vlastním. Opravdu doufám, že jim to budeme moci oplatit. Výlet byl tedy nakonec více rodinný než létací, ale vzhledem k závodům, které vypuknou už dnes večer si to manžel (ke své velké radosti) jistě všechno vynahradí.