European Microlight Championship Castelo Branco Portugal 2oo4
5. 8. 2004 - den desátý - šestý den závodů
Vstává se tradičně brzy ráno, to už bych snad ani nemusel psát...
Krosny vyráží do PPG area a trojolky na letiště. Trojkolky poletí navigačku co letěli včera krosny a krosny poletí mini/maxi a přesnost přistání.
Nekonec to samo není zas tak jednoduché. Stavba trati pro mini/maxi se prodlužuje, navíc ze stejného místa startují trojkolky a tak je nutno počkat až i ty poslední odstartují - některé až tak na desátý pokus za významné asistence pořadatelů.
S půlhodinovým zpožděním zahajuje prvním průletem Pavel Šťepán. Jsou sice postaveny dvě paralelní traťi, ale využívána je jen jedna a to ještě se značnými časovými prodlevami. Začíná fungovat termika a taky foukat a závodníci začínají v koridoru traverzovat... Disciplína je zrušena :o(
Dolétává se alespoň přesnost přistání. Od trojkolkářů dostáváme správy že Petra Matouška turbulence donutila přistát na trati, ale Michal Křivánek a Míša Machartová to dotáhli celkem daleko.
A hned tu máme další disciplínu. Pro krosny je na 13:00 vyhlášena ekonomika a pohled na oblohu kde plují krásné kumulky dává tušit že bude dlouhá. Pro trojkolky nad kterými už ředitel závodů zlomil hůl a prohlásil že ho zajímají jen krosny není naplánováno nic, ale závodníci z vlastní iniciativy dávájí dohromady taky ekonomiku. Co si člověk neudělá...
Krosny tankují 1.5 litru paliva a krátce po jedné hodině odpolední se otevírá okno. Nikdo dlouho neváhá a všech 52 krosen se rychle za sebou zvedá z malého decku. Když si tak vzpomenu jak některým pilotů byl u nás malý deck 100x100 metrů :o)
Je vidět že to tam dneska prostě je a padáky se usazují pod jednotlivými oblačky. Mráčky naskakují jak z učebnice a po oddělení zrna od plev zůstáva na obloze několik skupinek.
Trojkolkáři si mezitím vytankovali a opět natankovali svoje stroje a se stejným množstvím paliva jako krosny se vrhají do decku. Před tím je nutno vyřešit malý incident kdy Michalova nadržená krosna napadla ruskou konkurenci a povalila ji na zádá. Neštěstí ale vše mělo šťastný konec a oba stroje zůstali letuschopné.
Termické poryvy znepříjeňují trojkolkám start ale naši se s tím vypořádali bez problému. O napínavou podívanou se postarala ruská posádka dvoumístné trojkolky které trochu schází výkon.
Prvně předvádí efektní kotrmelec, pak rozjezd až do lesa a nokonec se odlepuje a chvíli po okolí kopíruje terén. Napřed proletí těsně mezi stromy, pak mine o fous elektrické vedení a nakonec pozvolna stoupá na parkovištěm. Obdivuji navigátora který sedí ve předu a pravděpodobně se během těchto manévru věnuje motlidbám :o)
Naši se drželi na obloze dlouho, ale v této disciplíně nemůžeme konkurovat vyzáblým jižanským postavičkám se slabými motory z malou spotřebou. Ti nejvytrvaleší přistávají po více než pěti hodinách.
Večerní briefing přináší několik zásadních informací - za prvé je odvolán dosavadní ředitel závodů a s ním odchází většina maršalů. Řéší se tak otázka zda se pokusit vůbec závody dolétat. Vypadá to že si závody doděláme sami.
Je těsně před půlnocí a zítra by se měli doletět chybějící ekonomické disciplíny. Budou chybět maršalové ale už vyrazila výprava na lov nových, neokoukaných a hlavně pracovitých. Zítra nás čeká asi další perný den...
Abych nezapoměl na vzkaz domů: už mám zase nové tričko a trenýrky!