Home Paragliding MPG Ultralighting Fotogalerie Odkazy Moje rybičky Ostatní |
Otevřené mistrovství České republiky v motorovém paraglidingu - Letisko Kamenica nad Cirochou 20113.–10. 7. 2011
Sobota 2. července 2011Sobota byla ve znamení dlouhých cest, příjezdů, vybalování, registrací a technických přejímek strojů, došlo i na tréninkové lety.Večer v devět hodin proběhl první briefing, na kterém se po nutných organizačních věcech nabrífovala první úloha na nedělní ráno. Neděle 3. července 2011Počasí bohužel celý den nepřálo :( Fouká, prší a je zima...Pondělí 4. července 20111. task - čtyřlístekPrvní disciplínou byl slalom, čtyřlístek. Původně se mělo létat kolem pylonů, ale vyskytly technické problémy (na letišti je tenká vrstva měkké hlíny a pod ní skála a tak je problém pylony ukotvit) a tak se nakonec létalo klasicky kolem slalomových tyčí. Nejlepší čas zaletěl Polák Grzegorz Krzyzanowski, ale nekopl jednu tyč a tak ho neminula penalizace. Disciplínu vyhrál Brit Michel Carnet. Z našich byl nejlepší Pavel Březina.
2. task - ekonomika kolem pylonůJednomístné stroje natankovaly 1.5 litru, dvoumístné 3 litry paliva. Létalo se kolem letiště, hezká podívaná, bohužel podmračená obloha a tak jsou fotky nic moc...Nejvíce krát trať kolem pylonů obkroužil Polák Grzegorz Krzyzanowski - 14x, z našich hned několik pilotů dosáhlo čísla 11 a to i v kategorii PL1 a PF2. Smolařem tohoto kola je Zdenál Andrlík, kterému do přistávacího decku scházelo pár metrů. "Solidárně" ho mimo deck následovali ještě dva Poláci.
Úterý 5. července 20113. task - hodnocený start a přistání na přesnostKlasika, ti s nožičkama do kruhu, v jehož středu je půlbalón, kolečkáři na plachtu s čárami. Ráno nás probudilo sluníčko, během disciplíny se občas zatáhlo, občas zasvítilo, větřík slabý proměnlivý, teplota kraťasová - pohoda!. Nikdo nic nerozbil, i když mokrá tráva zatraceně klouzala.Plný počet bodů v této disciplíně bral z našich jen Jakub Šedivý (táta, co si válí šunky v Karlových Varech, může být hrdý), svou vedoucí pozici si v PF1 upevnil Polák Mirek Holownia, z našich je prozatím nejlepší na 5. místě Pavel Březina, ale celkově je to velice vyrovnané. V PL2 si drží první příčku s absolutně nejvyšším počtem bodů Petr Matoušek (2179 bodů), kterému kryje záda Zdeněk Řezníček. V PF2 si už posádka Proček/Bednařík utvořila slušný náskok a v PL2 vede duo Šrámek/Kulíšek.
Neletové odpoledne...Celý zbytek dne se bohužel kolem letiště honily bouřky. V pravidelných intervalech se střídalo sluníčko, vítr, déšť... a tak se létalo jen na vlastní zodpovědnost a občas se i něco rozflákalo... ale naštěstí jen s materiálními ztrátami bez újmy na zdraví. Přikládám alespoň pár fotek když zrovna bylo hezky a létalo se pro radost.Středa 6. července 2011Další neletový den...Bohužel od rána pršelo a bylo jasné, že to bude na celý den... Náčelník letiště z obavy o zásoby na baru narychlo zorganizoval odjezd autobusem, který v rekordně krátkém čase zajistil, do termálních lázní v Maďarsku. Až cestou nám došlo, jak vtipně volil délku trasy a cestovní rychlost autobusu, aby se nás zbavil na celý den... :) Na letiště jsme se vrátili až po deváté večerní, řádně vymáchaní a uondaní...
Čtvrtek 7. července 20114. task - slalom osmičkaKonečně v tom zase lítáme! Osmičku se podařilo odlétat za ideálních podmínek - pokud tedy nemluvím o podmínkách světelných, ale nakonec i nějaká ta fotka vyšla...Nejlepší čas zaletěl Grzegorz Krzyzanowski (42 s.) a Mirek Holownia, ale ten netrefil jednu tyčku. Z našich měli shodný čas Pavel Březina a Jirka Koudela (47 s.).
5. task - mini/maxiPočasí přeje, tak se hned odlétala další disciplína. Nejrychleji 300 metrovým koridorem tvořeným čtyřmi slalomovými tyčemi, které se kopou, proletěla dvoumístná tříkolka Jirky Šrámka s navigátorem Petrem Kulíškem (56,7). Nejpomaleji se to podařilo Jakubovi Šedivému (22,2). Při průletu maximální rychlostí nebyla nouze o klapance a tak se některým pilotům podařilo zaletět na MINI rychlejší čas než na MAXI. Došlo bohužel i na materiální ztráty - posádku Šrámek/Kulíšek to stálo hned dvě vrtule. Štěstí v neštěstí měli v tom, že vždy "přistáli" až po kopnutí poslední tyče a tak se jim čas počítal.
6. task - termikaDo termické disciplíny piloti jednomístných strojů natankovali 1,5 litru a posádky dvoumístných strojů 3 litry paliva. Startovní okno bylo otevřeno 14:00-19:00 hod., první se do vzduchu vrhl Polák Kamil Mankowski a udělal všem zkušebního chrousta.Velice slušný výkon předvedla polská posádka Kuba Rybinski/Pavel Biedroň (1:00:35), k hranici jedné hodiny se přiblížil i vedoucí pilot kategorie PF1 - Michel Carnet (0:55:45). Z našich zabojoval Marek Schulz (0:43:00), v PL1 Gabriel Toman (0:45:10) a v PL2 náskok soupeřů stáhla dobrým výkonem (0:35:20) posádka Luboš Závorka/Michal Spurný. Krátce po čtvrté odpolední byli všichni ve vzduchu a před půl pátou už byli všichni zpět na zemi. Tedy až na posádku Šrámek/Kulíšek, která za pomoci Arnošta Foffa sháněla novou vrtuli. A nakonec ji sehnali a užili si svých necelých 18 minut "termiky". Bohužel tak bylo startovní okno nataženo skoro do maxima a tak odpadla možnost zaletět ještě večer nějakou navigaci, která do vyrovnaného stavu disciplín stále schází...
Pátek 8. července 20117. task - čístá navigace - vzdálenost + hodnocený startKvůli předpokladu sílícího větru bylo okno otevřeno od 5:00 do 9:00 - ale za odměnu jsme se mohli pokochat překrásným východem slunce. Piloti měli za úkol odstartovat, pokud možno na první pokus, což v dosti případech možno nebylo. Mokrá tráva a bezvětří nejsou zrovna ideální podmínky, Piotr Trzynski nakonec pokusy o start vzdal a další polská posádka Tomasz Krzysztof/Ireneusz Watroba též neodstartovala. Trať si každý pilot deklaroval před startem sestavenou s katalogu otočných bodů, a hodnotilo se, jakou vzdálenost pilot nalétá za 60 minut. Přistání po limitu či uzavření okna, přistání mimo deck, vše penalizováno 100%, což se vymstilo hned několika závodníkům a tak nebylo o nuly za tuto disciplínu nouze.Největší vzdálenost nalétal Pavel Březina (58.898 km), jen o 212 metrů méně nalétala posádka Šrámek/Kulíšek ovšem ve své kategorii PL2 a tak jim též náleží plných 1000 bodů. Zvláštní ocenění si zaslouží Zdenál Andrlík za nejdelší vzdálenost uraženou tlačením tříkolky po silnici zpět na letiště :)
Sobota 9. července 20118. task - přesná navigaceLetové okno pro sobotní ranní disciplínu bylo původně otevřeno od 5:00 do 9:00, ale okolí letiště halila hustá mlha, že by se dala krájet. A tak se okno protahovalo, a protahovalo, až bylo nakonec otevřeno až do 12:00. První závodníci se do vzduchu vrhli až před půl devátou.Úkolem závodníků bylo obletět definovanou trať definovanou rychlostí na každém rameni a předem deklarovat čas příletu na známé otočné body. Rychlost na trati se kontrolovala na skrytých časových branách. Už včerejší navigační úloha značně zamíchala pořadím a tak i tentokrát šlo o hodně, protože zvláště na předních příčkách byly bodové rozestupy minimální. V krosnách si 1000 bodů vybojoval Pavel Březina, ale stejně to bylo, o 5 bodů méně než potřeboval na Jirku Koudelu (v rámci MČR, v kategorii OPEN je tomu jinak), Marek Schulz nakonec uhájil 3 příčku před Jakubem Šedivých, který bohužel do poslední disciplíny neodstartoval. V jednomístných tříkolkách si poslední disciplínou upevnil svoji vedoucí pozici Petr Matoušek, z kategorie PF2 neodstartovala ani jedna ze tří posádek, a v dvoumístných tříkolkách nakonec 532 body uhájila posádka Šrámek/Kulíšek svoji první pozici, i když jen o prsa japonské dívky… Touto disciplínou bylo letošní Mistrovství České republiky v motorovém paraglidingu zakončeno. Piloti už mohli létat jen pro radost, a nebo odpočívat, já jsem se pustil do výroby diplomů, ředitel Jarda Kubišta do finalizace výsledků, organizátoři připravovali slavnostní vyhlášení, personál baru večerní raut…
Závěrečný ceremoniálV 18:00 bylo zahájeno slavnostní vyhlášení výsledků (tentokrát se mě diplomy podařilo vytisknout včas :o) O jednotlivých výsledcích se nebudu rozepisovat, to si nastudujte v přehledné tabulce. Zajímavé je, jak s výsledky zamíchalo hodnocení v kategorii OPEN a MČR v kategorii PF1, kde se mistrem republiky stal Jiří Koudela (o pouhých 5 bodů před druhým Pavlem Březinou), ale v celkových výsledcích skončil až na 4. místě a Bříza byl opět druhý.Při odměňování se po závodnících dostalo i na ostatní zúčastněné, kteří se podíleli na organizaci, a tak nikdo neodešel s prázdnou, což je vždycky milé. Večer jsme si naplnili bříška na závěrečném rautu a následoval vcelku poklidný večírek – všechny druhý den čekala náročná cesta k domovu… Týden na letišti v Kamenici utekl jako voda, a všem co se na tom podíleli, bych rád poděkoval, bylo to fajn, takže ještě jednou velké DÍK!!! ![]() Konečné výsledky:OPEN | MČR MPGKubovy paramotoryNa stránkách Jardy Kubišty si mohou nejenom závodnici stáhnout záznamy z loggerů a další informace ze závodů, na kterých Kuba úspěšně řediteloval. Letové záznamy jednotlivých závodníků si můžete hezky prohlédnout třeba v aplikaci Google Earth.Pár fotek ze života na letišti:![]() |